Gelukkige werknemers voor meer verkopen
Merk je dat verkopen achter blijven, dat de omzet stagneert – of zelfs terugloopt – en dat je personeel uitgeblust achter hun computer zit? Let me tell you something. It’s time for some serious changes.
Met oprechte aandacht voor de werknemer én de klant help ik organisaties met het optimaliseren van bedrijfsprocessen, meer verkopen, betere resultaten en explosieve groei. En dat start bij het werkgeluk van je werknemer.
goud
Think again, boss
boss
Veel bedrijven en organisaties zijn in hun enthousiasme té veel bezig om klanten zo goed mogelijk ‘in de grote lijnen’ te bedienen. Terwijl klanten júist op zoek zijn naar verbinding. Ze zijn op zoek naar persoonlijke aandacht, naar een positieve verrassing die zorgt voor een glimlach op hun gezicht. And you know what. Die glimlach kan jouw werknemer aan ze geven.
En dáár zit het ‘m nu net in. Meer (terugkerende) klanten, hoge verkopen en een lekkere omzet begint bij de tevredenheid van je werknemers. Maar dan moet je wel zorgen dat:
- processen goed zijn ingericht;
- er voldoende ontwikkelmogelijkheden zijn;
- de secundaire arbeidsvoorwaarden gold zijn;
- je je medewerkers laat zien dat je ze waardeert.
Waar blijft die groei!?
- Is je personeel vaak moe en uitgeblust en zetten ze geen enkele stap extra voor de organisatie of voor het bedrijf?
- Merk je dat verkopen teruglopen en dat je omzet stagneert – of erger – afneemt?
- Blijven nieuwe klanten uit of stappen bestaande klanten over naar de concurrent en zie je dat direct terug in de resultaten?
- Zijn er geen duidelijke processen of richtlijnen, waardoor je merkt dat er veel spanning en frustratie op de werkvloer ontstaat (wat weer doorstraalt naar je klanten)?
Tijd om de processen binnen de organisatie te verbeteren!
actie
goud
Positieve actie geeft een positieve reactie
Klinkt dat als een uitdaging? Dat is het ook! Maar wel mijn uitdaging. We gaan werken aan de productiviteit, klantgerichtheid en het werkgeluk van je personeel. Dit doen we met volle focus en oprechte aandacht voor je medewerkers. Zij zijn je belangrijkste kapitaal. Elke schakel binnen het bedrijf is cruciaal. Geen één uitgezonderd.
Ik zorg ervoor dat bedrijfsprocessen worden geoptimaliseerd. Hoe ik voor dat ‘verrassingseffect’ zorg? Door creative thinking en buiten de gebaande paden te denken, bedenk ik telkens weer een nieuw en verbluffend concept. Voor je klanten, maar óók voor je personeel. Dat ligt er maar net aan.
Een magische win-win
- Je medewerkers zijn intrinsiek gemotiveerd omdat ze zich verbonden voelen met het bedrijf én met het product dat ze verkopen.
- Processen lopen soepel en elke medewerker weet precies wat er van hem of haar verwacht wordt; dat geeft een hoop rust en ruimte.
- Hierdoor gaan de verkoopresultaten door het dak! Je draait een topomzet met awesome medewerkers en de allerleukste klanten.
- Jij bent die topwerkgever waar mensen willen werken en waar klanten van willen kopen.
- Een werknemer die trots is op het bedrijf en op zijn functie straalt dat ook uit naar de klanten en zal extra zijn best doen om de klant te inspireren.
Ready for some serious changes?
Wil je meer verkopen, betere resultaten en een omzet waar je U tegen zegt? Zie je dat er dingen serieus moeten veranderen binnen de organisatie, maar weet je niet waar je moet beginnen? Met oprechte aandacht voor het personeel én voor de klant help ik je met jouw vraagstuk.